Naast het magazine dat in de maak is, hebben we Nieuw Kralingen een nieuwe identiteit gegeven. En niet zomaar één. Speciaal voor dit project heeft ontwerpbureau 75B de Kralingse letter vernieuwd. Hoe ze hiertoe gekomen zijn, vertelt Pieter Vos in het magazine. Nu al nieuwsgierig? Een samenvatting van het gesprek is hier al te lezen.
“Kralingen is een uniek gebied in Rotterdam. Ik ben onverdeeld enthousiast. Waar binnen de ring van Rotterdam kun je nou zo het bos inlopen en een ‘rondje plas’ doen? We kenden het gebied al, maar lieten ons voor deze opdracht met frisse blik door Kralingen en de omgeving dwalen.”
Het rondje Kralingen bracht het team van 75B bij het Kralingse zwembad. “Wat een bijzondere plek is dit. Hier ga je niet zomaar even zwemmen, je bent lid omdat je geïntroduceerd bent. Dat exclusieve karakter typeert de Kralinger, naar mijn idee. Daarom vonden wij het passend de industrieel ogende architectentypografie van het zwembad te gebruiken.”
“Voor Nieuw Kralingen vernieuwden we de letter en gaven er met sterke kleuren kracht aan. Onderscheidend! Precies zoals Nieuw Kralingen zich onderscheidt en straks een wijk is met een eigen identiteit. In diverse communicatiemiddelen komt ook de Kralingse ster in verfriste vorm terug en als het lukt is de Nieuw Kralingen-typografie straks ook te zien in gevels en straatnaambordjes.”
Met het wijzigen van de identiteit is ook de website geüpdatet. De komende periode gaan we via de website en social media meer informatie over Nieuw Kralingen delen. Volg je ons al op Facebook?